Professionshøjskolen UCC har udgivet en oversigt over deres
forsknings- og udviklingsprojekter. Her er vores projekt: ”Affaldspædagogik
mellem daginstitution, skole og hjem” præsenteret under overskriften ”Ram
skraldespanden eller skab en medborger? ” (Side 17).
Oversigten præsenterer også andre beslægtede projekter. Blandt andet ”Natur, menneske og miljø i dagtilbud” (Side 12). Dette projekt udvikler og undersøger miljø- og bæredygtighedsdimensioner af læreplanstemaet ’Natur og Naturfænomener’ og udvikler nye pædagogiske aktiviteter. I forhold til affald har de bl.a. arbejdet med, hvad der er skidt og godt ved affald. Konkret nævnes en aktivitet hvor børnene finder skatte på stranden, sorterer dem og følger nogle af de forurenende skatte til affaldssorteringen og til affaldsforbrændingen.
I
forhold til vores opmærksomhed på samspillet mellem daginstitution/skole og
hjem er der et interessant projekt ”Lær med familien” (Side 29), der vil
kortlægge forskning om og bedste praksis for involvering af forældrene i deres børns
læring. Projektet afprøver forskellige indsatser i skoleåret 2017/18.
Du kan læse præsentationen af vores projekt her: ”Ram skraldespanden eller skab en medborger? ”
eller hele publikationen her: ”Fra viden til velfærd –Forskning og udvikling i UCC”
Ingen kommentarer:
Send en kommentar